torsdag 2 juli 2009

EU flaggar fortfarande i Porto Carras


Nu håller Sverige i EU-ordförandeskapet. 2003 höll Grekland i ordförandeklubban. Porto Carras i norra delen av Grekland var en säker plats för EU-politikerna. Ett turistparadis inhägnat med taggtråd och med patrulerande vakter, även när enbart turister är där. Men vad jag tänkte på när jag tog bilden - flera år efter ordförandeskapet - är; varför förfaller byggnaden som uppfördes för mötena, och framför allt varför har inte flaggorna halats? De är trasiga.

Mina föräldrar lärde mig att städa upp efter mig

Ni undrar nog varför jag var i Porto Carras. Inte var det som turist utan på en så kallad vetenskaplig konferens. Det är dock en annan historia.



2 kommentarer:

Minister of Art sa...

Det har säkert nåt att göra med "All-inclusive" ;)

Anonym sa...

Ok